Mode » Dizaineri

Elizabete Ardēna "Katrai sievietei ir tiesības būt skaistai"

gettyimages.com

Šajā rakstā lasiet par to, kā meitenei no trūcīgas ģimenes izdevās izveidot pasaulslavenu kosmētikas zīmolu.

 

Elizabete Ardēna, dzimusi Florence Naitingeila Grema (meiteni nosauca par godu slavenai angļu medmāsai), piedzima Kanādā 1884.gada 31.decembrī, bet pēc dažiem avotiem - 1878.gada 31.decembrī, un nomira 1966.gada 18.oktobrī, kad viņai bija 81 vai 88 gadi. Interesanti, bet arī pati Elizabete Ardēna turēja noslēpumā savu dzimšanas gadu, jo vēlējās, lai viņas vecumu noteiktu viņas koptā āriene, nevis cipari dokumentos.

 

gettyimages.com

 

Elizabetes Ardēnas vecāki Sjūzena Todda un Viljams Grems ieceļoja Kanādā no Lielbritānijas, un viņiem piedzima pieci bērni, no kuriem Elizabete bija jaunākā. Diemžēl, kad Elizabete bija pavisam maza, viņas māte nomira, un ģimenei palika pavisam grūti. Bieži nepietika naudas pat pamata lietām, piemēram, skolai, un jau 6 gadu vecumā mazā Elizabete palīdzēja tēvam tirgū pārdot dārzeņus. Kad smalkas bagātas dāmas pirka kaut ko tirgū, Elizabete viņas apbrīnoja un vēlējās kādu dienu kļūt tāda pati. Lieki piebilst, ka viņai tas lieliski izdevās. Protams, ceļš uz panākumiem nebija viegls, bet Elizabetei Ardēnai bija liela ticība saviem spēkiem un ambīcijas, lai nepadotos grūtību dēļ.

 

Toronto jaunā Elizabete Ardēna mācijās par medmāsu, diemžēl mācības viņa nepabeidza, bet toties tieši šajā laikā viņai radās domas par karjeru kosmetoloģijas nozarē. Mājās Elizabete ilgi eksperimentēja ar olu baltumiem un to ietekmi uz ādu, un tas nepatika viņas tēvam, kurš, kā tā laika tipisks cilvēks gribēja, lai meita vienkārši apprecētos, bet Elizabete to nevēlējās un pameta mājas, lai 1907. gadā pārvāktos uz Ņujorku - vietu, kur piepildās visi sapņi.

 

gettyimages.com

 

Viņas pirmā darba vieta Ņujorkā bija ķīmiskā laboratorija, kur Elizabete iemācijās ķīmijas pamatus, kas vēlāk viņai ļoti palīdzēja kosmētikas izstrādāšanā.

 

Elizabeti Ardēnu fascinēja skaistās Ņujorkas sievietes, viņu elegance. Elizabete saprata, ka vēlas padarīt šīs sievietes vēl skaistākas ar ādas kopšanas līdzekļu un kosmētikas palīdzību. Pēc laboratorijas viņa kādu laiku strādāja kosmētikas veikalā, kur ne tikai pārdeva kosmētiku, bet arī konsultēja sievietes par meikapa pamatiem.

 

Un šajā ziņā Elizabete Ardēna soli pa solim paveica īstu revolūciju. Viņa mainīja sabiedrības attieksmi pret dekoratīvo kosmētiku. 20.gadsimta sākumā dekoratīvā kosmētika, īpaši spilgtas acu ēnas vai lūpukrāsa, tika asociēta ar prostitūciju vai skatuves aktiermākslu, bet Elizabete uzskatīja, ka kosmētikai jābūt ļoti svarīgai ikvienas sievietes dzīvē. Kā jau Elizabete vēlāk sacija: " Es vēlos, lai sieviete bez meikapa justos atkailināta." Pēc viņas domām, sievietei jālieto kosmētika, lai rūpētos par sevi un savu ādu ar dabīgu līdzekļu palīdzību, nevis lai pievērstu, piemēram, vīriešu uzmanību.

 

gettyimages.com

 

1909.gadā Elizabete Ardēna (tajā laikā vēl vārdā Florence ) atvēra savu pirmo veikalu Piektajā Avēnijā, kas bija un arī mūsdienās ir dārgu luksusa veikalu iela, kopā ar kosmetoloģi Elizabeti Habbārdu. Tieši pēc viņas vārda tika dots nosaukums veikalam - Elizabeth, jo Elizabete Habbārda ieguldīja savus līdzekļus veikala izveidošanā, un pieaicināja Elizabeti (Florenci) kā biznesa partneri un kosmētikas eksperti ar svaigām un inovatīvām idejām. Diemžēl nesaskaņu dēļ abas sievietes pēc neilga laika nolēma iet katra savu ceļu. Un Elizabete Habbārda aizgāja no biznesa, atstājot veikalu Elizabetei - Florencei, un ap to laiku, Florence pieņēma uzvārdu no angļu dzejoļa Enoch Arden un nomainīja veikala nosaukumu uz Elizabeth Arden, kā arī pieņēma šo vārdu sev, kļūstot Elizabete Ardēna, atstājot Florenci Gremu tālā pagātnē.

 

1912.gadā Elizabete Ardēna devās uz Parīzi, lai iedvesmotos no franču sieviešu stila, kuras dievināja sarkanu lūpukrāsu, acu laineri un tušu. Interesanti, bet Elizabeti aizrāva feminisma idejas, viņa bija īsta sufražiste, kura piedalijās sieviešu tiesību maršos.

 

gettyimages.com

 

Elizabete Ardēna vienmēr redzēja savu kosmētiku kā dārgu luksusa preci, un viņa izveidoja savu veikalu kā greznu vietu, kur augstākās sabiedrības dāmas varēja justies kā karalienes, varēja atpūsties un ļaut, lai par viņām parūpējas. Tieši Elizabetes Ardēnas veikalā pirmo reizi ieviesa make up in store jeb grimu veikalā, kad sieviete varēja atnākt un viņu uzkrāsoja tā, kā viņa to vēlējās ar Elizabeth Arden kosmētikas produktu palīdzību.

 

Lai piesaistītu potenciālo klientu uzmanību, Elizabete Ardēna izlēma, ka veikala ieejas durvīm jābūt izkrāsotām sarkanā krāsā, jo tā ir luksafora krāsa, un šāds triks tiešām nostrādāja, jo cilvēki apstājās pie šīm spilgtajām durvīm.

 

elizabetharden/ Instagram

 

Elizabete Ardēna bija viena no pirmajām, kura uzsvēra, ka ādas kopšanā jāievēro četru soļu sistēma - tīrīšana, tonizēšana, mitrināšana un barošana, un, ja mūsdienas tā nav īpaši pārsteidzoša informācija, 20.gadsimta sākumā ādas kopšanā tā bija patiešām revolūcionāra pieeja. Tam sekoja arī pavisam jauni kosmētikas produkti - krēms zem acīm un kopšanas līdzekļi visam ķermenim, ne tikai sejai.

 Elizabete Ardēna īpašu uzmanību pievērsa arī iepakojuma dizainam. Viņa vēlējās, lai iepakojums būtu krāšņs un vizuāli pievilcīgs, lai tas atbilstu Elizabeth Arden kosmētikas kvalitātes līmenim.

 

elizabetharden/ Instagram

 

Diezgan ātri Elizabetes Ardēnas kosmētika kļuva par vispopulārāko kosmētiku ASV.

 

Amerikā 30.gados Singer šujmašīnas, Cola-Cola un Elizabeth Arden bija paši populārākie zīmoli, bet jau 50.gados Chrysler automobīļu kompānija sadarbojās ar Elizabeti Ardēnu, izveidojot Chrysler (imperial) by Arden. Šīs sērijas mašīnās bija ierīkoti īpaši nodalījumi ar kosmētikas komplektiem no Elizabeth Arden produktu klāsta. Elizabete Ardēna bija pirmā uzņēmēja, kura sāka reklamēt savu produkciju filmu seansu laikā.

 

gettyimages.com

 

Pateicoties Elizabetei Ardēnai, amerikāņu skaistumkopšana bija līdzvērtīga līmenim Eiropā, jo viņa pirmā atvēra SPA centru ASV ar nosaukumu - Maine Chance Beauty SPA. Tur piedāvāja dažādas kosmētiskas procedūras, sportiskas aktivitātes, ķermeņa un sejas kopšanu, pilnīgu relaksāciju, kā arī izjādes ar zirgiem, jo zirgi bija Elizabetes lielākā kaislība. Viņa pat izveidoja īpašu kopšanas līdzekļu sēriju saviem zirgiem. Par Elizabeti Ardēnu teica, ka viņa rūpējās par zirgiem, kā par īstām sievietēm.

 

Savā dzīves laikā Elizabetei Ardēnai bija sarežģītas attiecības ar konkurentēm - Helēnu Rubinšteinu un Estē Lauderi, bet toties labas attiecības ar Merilinu Monro, kurai patika Elizabeth Arden kosmētika.

 

Elizabete Ardēna bija divas reizes precējusies un abas reizes viņa izšķirās. Bērnu Elizabetei Ardēnai nebija.

 

Viņa nomira 1966.gada 18.oktobrī, atstājot pēc sevis milzīgu skaistumkopšanas impēriju - lielu produkcijas klāstu, veikalus un salonus visā pasaulē. Pēc Elizabetes Ardēnas nāves viņas kompāniju nopirka Eli Lilly, bet mūsdienās Elizabeth Arden zīmols pieder Unilever.

 

elizabetharden/ Instagram

 

Ja pieminēt pašu populārāko Elizabeth Arden kosmētikas reklāmas seju, tā bija 90.gadu supermodele Embera Valetta, bet 2017.gada kolekcijas seja ir aktrise Rīza Viterspūna.  Green Tea un White Tea by Elizabeth Arden kosmētikas līnijas ir ārkārtīgi pieprasītas 2017.gadā. Ikviena sieviete var atrast sev kaut ko atbilstošu un īpašu no Elizabeth Arden plašā produktu sortimenta.

 

Kurš ir Tavs iecienītākais Elizabeth Arden produkts? 

 

 

Lasītākie raksti Pasaka par Aleksandru Pasaka par Aleksandru Anita Arbidāne un Mana Musha Anita Arbidāne un Mana Musha Saņēmi produktu, ko nekad nelietosi? Lūk, ko darīt ar to! Saņēmi produktu, ko nekad nelietosi? Lūk, ko darīt ar to! Kokosriekstu eļļa – dabīgs ķermeņa mitrinātājs Kokosriekstu eļļa – dabīgs ķermeņa mitrinātājs
Pasaka par Aleksandru Pasaka par Aleksandru Anita Arbidāne un Mana Musha Anita Arbidāne un Mana Musha Saņēmi produktu, ko nekad nelietosi? Lūk, ko darīt ar to! Saņēmi produktu, ko nekad nelietosi? Lūk, ko darīt ar to! Kokosriekstu eļļa – dabīgs ķermeņa mitrinātājs Kokosriekstu eļļa – dabīgs ķermeņa mitrinātājs