Mode » Dizaineri

Zīmols „Daiļrades Dizains” cauri laikam un trendiem

Daiļrades Dizains personīgā arhīva foto

Mani vieglā, pavasara dienā, ar putnu čivināšanu fonā sagaida „Daiļrades dizains” galvenā dizainere, ideju ģeneratore Inese Straume. Tikāmies, pareizāk sakot, es devos ciemoties mierīgajā Rīgas mikrorajonā, Čiekurkalnā, kur atrodas „Daiļrades Dizains” uzņēmums, šūnas, kodols un rūpnīca. Patiesi latvisks, cienījams un ar ilgspējīgu biznesa koordinēšanu ir šis zīmols, iepazīsimies?

 

Daiļrades Dizains personīgā arhīva foto

 

Sāksim ar saknēm jeb kas meklē tas atrod, rakos vēsturē un citēšu nozīmīgo, lai lasītājas izprastu kāda vērtība Jūs esat, tātad:

1966.gads – Rīgā tiek dibināts eksperementālās lietišķās mākslas un suvenīru ražošanas uzņēmums „Suvenīrs”.

1967.gads – uzņēmums „Suvenīrs” pārtop par tautas daiļamatnieku ražošanas apvienību „Daiļrade”.

1994.gads – tiek uzsākta ražošanas apvienības „Daiļrade” privatizācija.

1995.gads – privatizācijas rezultātā tiek izveidots uzņēmums SIA „Daiļrade RC”.

 

Daiļrades Dizains personīgā arhīva foto

 

Šobrīd esat „Daiļrades Dizains” , kādēļ šāds ceļš?

Inese: mēs kā uzņēmums reorganizējāmies, sadalījās vairākos atsevišķos uzņēmumos, piemēram, mūsu kaimiņi (vārda vistiešākajā nozīmē) ražo mēbeles, mēs liekam akcentu uz metāla izstrādājumiem, ādu. Savukārt, vēl citi darbojas tikai, piemēram, uz sudraba izstrādājumiem. Lai stādītos priekšā uz darba apjomu 70.gados bija 12tūkstoši darbinieku. Tāds bijis tas ceļš!

Jums ir paveicies, ka esat vairāk kā 40 gadus „Jūs”.

Inese: Mums ir paveicies, jo mums ir saglabāta gan mūsu tehniskā bāze, gan arī pats vērtīgākais -  mūsu komanda. Teiksim, mūsu augsti kvalificētie tehnologi ir tā pagātnes paaudze, bet darba tirgū vērtība, kompetenti, zinoši. Un ir ar mums.

Esmu pārsteigta par Jūsu komandu. Satriecoši! Interesētu, kurš/ kā tiek ģenerētas idejas? To dara kāds vienpersoniski?

Inese: Mums ir absolūts komandas darbs, sekojam līdzi tirgus situācijai. Bet, piemēram - 95.gads bija prezentreklāmu izveide, āda. Tirgus mainās, pircējs mainās, mēs – komanda tam intensīvi sekojam līdzi, līdz ar to idejas ģenerējas ap pieprasījumu un pircēju, pasūtītāja vēlmju realizāciju produktā. Bet idejas autori ir visi - tehnologs, šuvēja, biroja darbinieki, visi!

 

Edīte Timofejeva/ Styliste.lv 

 

Ceļš līdz aksesuāriem.

Inese: Tas nebija apzināti un tas noteikti nebija uzņēmuma pašmērķis, tas vienkārši notika. Ap 2000.gadu savā paspārnē uz kādu laiku paņēmām „Somdaris”, kurš diemžēl bankrotēja, bet šī uzņēmuma speciālisti darbojas pie mums. Kas aizveda tikai pie likumsakarības veidot aksesuārus, jo mums bija darbinieki, kas to prot.

Vai pirms aksesuāru konkrētas veidošanas bija kāds no malas, kurš lūdza Jums veidot, piemēram, somas?

Inese: Jā, bija, bet tas bija eksperimentāli, komunikācijas ceļā kaut ko veidojām kādam, kurš kaut ko palūdza. Cilvēkiem patika!

 

Edīte Timofejeva/ Styliste.lv 

 

Atšķirības zīme.

Inese: Mēs katram klientam pieejam individuāli, tiešām finanses ir otršķirīgas, ļoti liela prioritāte ir kvalitāte, idejas realizācija un protams – apmierināts klients. Izpildes termiņs ir 2-3 nedēļas. Ja ir šīs vadlīnijas, ir darba augļi - atalgojums.

 

Pastāstiet lūdzu, par savu logo. Ozols.

Inese nedaudz pasmejas un aicina mani paskatīties laukā pa logu uz dižu, staltu ozolu, kurš aug starp ēkām, sētas vidū.

Inese: tālu nav jāmeklē, lūk, kur mūsu logo. Ozols! Nodomājām, kas vēl latviskāks var būt un zīmīgi ir mūsu sētā, ja ne šis dižkoks. Atzīšu, ka logo arī atnāca pats, jo bija dažādas variācijas, Rīgas pilsētas torņi, latviešu senzīmes. Atpazīstamības zīme izrādās bija tepat deguna galā un atnāca īstajā brīdī. Pircējs to ir iemīlējis un tas pārstāv unisex.

 

Daiļrades Dizains personīgā arhīva foto

 

Uzņēmuma pamatā ir 100% Latvijas kapitāls. Darbinieku pamatsastāvu kopš dibināšanas brīža veido daiļamatniecībā strādājošie mākslinieki, amatnieki un tehniskie darbinieki.

Uzņēmumā ir četras nozares – tekstila, ādas apstrāde, metāla mākslinieciskā apstrāde un galdniecība. Savos izstrādājumos cenšamies apvienot senās Latvijas daiļamatniecības tradīcijas ar mūsdienīgu dizainu, veiksmīgi savienojot izstrādājumos dažādus materiālus, bet tai pat laikā saglabājot latviskumu.

 

Ievēroju arī mazo Latvijas karoga zīmīti Jūsu produktos.

Inese: Mēs to cenšamies uzsvērt, mums ir šīs latviskās pamatvērtības un to iznesam ar lepnumu caur karodziņu. Man patīk  pēdējā laika novērojums, tendence, ka vietējais pircējs ir lojāls vietējam ražotājam. Patīkami, ka mums arī ir savs lojālo loks, kurš pieaug.

 

Daiļrades Dizains personīgā arhīva foto

 

Kvalitāte.

Inese: mums ir soma iekš somas, odere mums ir āda, nevis audums – pasmaga, bet ir arī pieejama cita materiālu dažādība. Pieminu par somu iekš somas, jo mēs nežēlojam materiālu.

Ko visvairāk pērk, piemēram, dizaina tirgū?

Inese: pašiem pārsteigums, bet tās “lielās lietas” – somas, mazāk, bet pērk makus, kuri ir kā papildus produkts. Ejošākās ir mugursomas.

Kāpēc piedalaties tirdziņos?

Inese: tur mēs iegūstam šo “tirgus analīzi”, kur saprotam, ko grib pircējs. Tirdziņiem paldies!, jo tur valda brīnišķīga atmosfēra, ir patīkama piederības sajūta latviešu dizaineru, zīmolu kopai. Un mēs vienkārši tur spējam par sevi atgādināt pircējiem. Vecāka gājuma cilvēki saka: Jūs vēl dzīvi?

Mijiedarbība starp klientu.

Inese: atspoguļojas produktā. Mums ir jau kaut kādi bāzes produkti, bet klients iesaka savas idejas, vienmēr tās uzklausām. Šobrīd preču katalogā mums ir apmēram ap 300 produktu.

 

Daiļrades Dizains personīgā arhīva foto

 

Viss ir niansēs.

Inese: Piemēram, ir ādas gabals – tad mēs izgatavojam tādus cirpņus no metāla, visas detaļas cērtam, nevis griežam, lai būtu akurātums. Taisnas līnijas – līdz ar to ir kvalitāte, itkā rūpnieciska pieskaņa. 

Rūpnieciska pieskaņa? Kā ir ar roku darbu?

Inese: viss ir 100% roku darbs, rūpnieciska pieskaņa ir darbību niansēs, pieminētajā – taisnās līnijas iegūšanā.

“Jauno piesaiste”?

Inese: esam sadarbojušies ar Mākslas Akadēmijas studentiem, viņiem bijušas fantastiskas idejas,tiešām! Bet ir viens “bet” – studenti ir atrauti no realitātes, to, ko var programmā uzzīmēt, ne vienmēr var pilnveidot fiziski materiālā dabā.

Nosaukumi.

Ielas stila tirgū, VEFā, atrādījāt jaunu plecu somas modeli " Toronto", pieejamu četrās krāsās. Kur rodas nosaukumi?

Inese: arī neizskaidrojami, jo atnāk paši. Tiešām! (smejas)

 

Daiļrades Dizains personīgā arhīva foto

 

Izejmateriāli.

Inese: āda, bet ejam laikam līdzi, ir domātāju, cilvēku kustības pret materiālu - ādu, tādēļ to neizslēdzot – samazinam, bet izmantojam. Tad ir filcs, tekstils.

Kā atnāk cenu piemērošana produktam/precei?

Inese: materiāla novērtēšana, ieguldītais darbs, resursu lietojums. Mums ir savas izstrādātas kategorijas, patstāvīgie klienti jau kalkulē tām līdzi un novērtē, ka kategorizēšana cenās ir palikusi nemainīga.

 

Biju patīkami pārsteigta, ka „Daiļrades Dizains” ir caurspīdīgs zīmols un ir atvērts uz sarunām ar jebkuru interesentu, katram, iespēju robežās, var izstādāt personalizētus darbus, aksesuārus, ir tikai jākomunicē. Zīmolam nav sava veikala, bet ir mājaslapa, kura kā Inese atzina ir jāuzlabo, un pie tā tiek strādāts. „Daiļrades Dizains” aktīvi darbojas tirdziņos, pārstāv sevi sociālajos tīklos.

 

Ievērojamākie projekti:

  1. Latvijas valsts vēsturiskā karoga atjaunošana un ražošana;
  2. Latvijas valsts simbolikas un iestāžu atšķirības zīmju ražošana;
  3. Pirmo Eiropas savienības un NATO karogu ražošana.

Produkcijas eksports pašlaik sastāda 30 % no saražotā apjoma.

 

Plaša produkcija. Jums ir viss!

Inese: mēs pat veidojam trīszvaigžņu ordeņus.

Kā ir ar partneriem?

Inese: mums ir ļoti jauka sadarbība, varētu teikt draudzība ar uzņēmumu “Mūsmājas”, ļoti latviskas vērtības. Viņi tiešām ir patrioti un ar lepnumu prezentē katru Latvijas produktu. Un citi, bet vēlos minēt, ka labākā sadarbība ir reklāma “no mutes mutē”, kura norit spontāni.

 

Daiļrades Dizains personīgā arhīva foto

 

Inese, ko sagaidīt pircējam no Jūsu produktiem, izņemot kvalitāti?

Inese: Unikalitāti! Nopērkot roku darbu, Tu garentē izcelšanos uz kopējā fona. Tu esi savādāka. Pieminēšu, nesenajā ceļojumā Itālijā, man vietējie taujāja, no kurienes man tā soma. Biju pārsteigta, ka Itālijā, kur ir masu produkti, brendi un izlutināti ar visa pieejamību, viņi pamanīja “Daiļrades Dizainu”.

 

Nu ko! Katram un katrai pa “Daiļrades Dizaina” produktam! Kāds gaišs, brūnas ādas maciņš ir klejojis pa vecvecāku rokām, atceries tādus, ar Rīgas panorāmu? Šodien vēl pēc četrdesmit gadiem vari rotāties stilīgā ādas somā, svarīgus dokumentus likt gaumīgā filca dokumentu mapītē. Manuprāt, tā ir nenovērtējama laika vērtība. Paldies Inesei par laipno sagaidīšanu un patīkamo sarunu, kas galvenais - vēlmi izstāstīt daļiņu stāsta Tev!

 

„Daiļrades Dizains” produktus vari iegādāties arī pie mums, shop.styliste.lv portāla veikalā, šeit links uz stilīgu atslēgu maciņu, kurš noderēs praktiskajam latvietim.

 

Edīte Timofejeva/ Styliste.lv 

 

 

Lasītākie raksti Lokas bez karstuma ar foliju // Pati sev frizieris Lokas bez karstuma ar foliju // Pati sev frizieris Vienkārši ģeniāls triks, kā lūpu balzams Tavas kurpes padarīs ērtākas Vienkārši ģeniāls triks, kā lūpu balzams Tavas kurpes padar... Kā ģērbties atbilstoši auguma tipam Kā ģērbties atbilstoši auguma tipam Kā izvēlēties matu kopšanas līdzekļus Kā izvēlēties matu kopšanas līdzekļus
Lokas bez karstuma ar foliju // Pati sev frizieris Lokas bez karstuma ar foliju // Pati sev frizieris Vienkārši ģeniāls triks, kā lūpu balzams Tavas kurpes padarīs ērtākas Vienkārši ģeniāls triks, kā lūpu balzams Tavas kurpes padar... Kā ģērbties atbilstoši auguma tipam Kā ģērbties atbilstoši auguma tipam Kā izvēlēties matu kopšanas līdzekļus Kā izvēlēties matu kopšanas līdzekļus